Bismillah

Bismillah

KAKO JE JOHN PRIMIO ISLAM (Istinita priča)


Ibragu* su vihor rata - četnička agresija - i muka natjerali u Ameriku. Kaže, "Prebij'o se k'o pašče", dok se mrven snaš'o - "Al', ne govori nikom, brate!" - govori mi haman šapatom vuk bosanski, sred Amerike - "čemerike", Ibraga Halilović!
O svemu smo pomalo muhabetili ali mi se mahsuzile dojmila priča, kako je John postao musliman.

"On je mene bihuzurio, dostu, na svakom koraku! Radili smo zajedno i dur'o sam ga radi ono petoro nejači kod kuće, sve dok jednom nije prekrdašio! Na ručku, u Kantini, je sjeo preko puta mene, oblizujući svoje prste i "paščetinu" (misli na svinjetinu) unosio mi se u lice i govorio poganim jezikom kako mi muslimani ne znamo šta je dobro i kako je ta "paščetina" ukusna! Meni šiknu krv u obraze; ma kad ga tu nisam smustafio - pa nek' izgubim i pos'o i firmu, al' me nešto obuzdalo! Samo sam mu rekao uzbuđenim glasom: John, ti da znaš kakav je Islam - ti bi se zastidio samog sebe! I odem ja od njega!
Sutradan, eto ti njega k'o vilen, jope' prema meni. Namah sam mu sa vrata dovikn'o da me se prođe jer će bit' belaja! Veli on meni čudnim glasom: "No, nooo! Ja nisam svu noć spavao, razmišljajući, šta mi ti reče, pa mi sad objasni - šta je Islam!?"
Iako ga nisam uzeo ozbiljno, ipak sam mu odbrusio: Islam zabranjuje vrijeđanje i ruganje, zabranjuje alkohol i drogu, cigare... Islam zabranjuje rospijanje i nemoral a dozvoljava i četiri (biva žene) ako si kadar, zabranjuje ubijanje neduznih i kamatu, moras klanjati pet puta na dan i nemas posrednika, Bog nema sina ni majku, već je Uzvišen i Veličanstven, Jedan, Jedini! Bogu je "svejedno" jesi li crn ili bijel, bogat il' fukara - najbolji su najbogobojazniji!
Zin'o on u mene dugo - ne miga - a ondak me iznenadi pitanjem:
"Kako ja mogu postati musliman?"
Lahko! Okupaš se i sa mnom u džamiju! Wallahi, billahi, iza posla se okupasmo u firmi i pravac u džamiju!


Nejse, dostu moj, u džamiji primi John Islam i dade sebi ime Ahmed! Nije dugo prošlo, nauči uz mene klanjati i nije se makinj'o iz džamije. Par mjeseci kasnije oženi naš crvenokosi John Ahmed Sudanku, hafizu Kur'ana, crnu k'o ugarak, ode s njom na hadž i dobi dvoje zlatne djece, mašaAllah! Eno ga, nurli i insanli, pomaže nam u svemu i đe god stigne! Taki je Islam dostu, od smrtnog neprijatelja napravi dušnog prijatelja - Allah je svemu kadar! Nikad ne znaš, koga moreš svojim sebebom uvesti u Islam a koga iz Dina izvesti!" - završi Ibraga!

*Priča je istinita, samo su imena izmišljena.